Kisah 4 Pengantin Baru

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak
perempuan yang
sangat disayangi


Iaitu
Siti, Seri, Murni dan Suri. Satu hari mereka berpakat utk kawinkan anak2 ni serentak.

Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak tu
pun bercadang untuk pegi honeymoon.

Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi,
Seri ke Pulau Tioman,
Murni ke Pulau Kapas dan
Suri ke Pulau Pangkor.

Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, “nanti
jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan
macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis
panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup.
Ringkas, padat dan cepat.” panjang lebar Mak Minah memberi
arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti
yang bertulis
‘Standard Chartered’. Tercari2lah
kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan
bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca
iklan yang bertulis
“Besar, teguh dan peramah”..

Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis
‘Nescafe’. Carilah iklan Nescafe dan tersenyum
lagi keduanya membaca iklan yang
bertulis
“Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir”

Bahagialah Si Seri rupanya…

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat
Murni
bertulis KFC’. Carilah iklan KFC dan tersenyum
keduanya membaca iklan yang bertulis
‘Hingga
Menjilat Jari’…
Bahagialah Si Murni rupanya…

Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak M inah
dan Pak Mat dah risau. Dua Minggu… tak ada jugak..
masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari 
Suri
dengan isi kandungannya
“AIR ASIA “.
Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan
tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak
bongsunya.

Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2
tak tau nak senyum atau menangis.. Apa motto iklan
itu…??

“7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON- STOP!!”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: